Pagina's

donderdag 26 mei 2011

22 mei 2010, een dag die mijn leven zou veranderen

Het is nog niet eens zo heel lang dat Angelique op een internetforum in contact kwam met Ryanne. Ik had wel haar naam al horen vallen en wat dingetjes over haar gehoord. Zij was al even bekend met polyamorie en had er al ervaring mee voordat ze wist dat het zo heette. Een feestje in Den Haag op uitnodiging van een gemeenschappelijke vriend was de aanleiding om elkaar voor het eerst in levende lijve te ontmoeten. Voor díé dag had ik zo goed als geen direct contact met Ryanne maar wist wel een en ander van haar gesprekken met Angelique. In de weken voor onze ontmoeting die gewoon vriendschappelijk bedoeld was wist zich een leidje van mij meester te maken. Een liedje dat voor mij bij haar ging horen ook al had ik haar nog nooit gesproken. Net als een gevoel, zonder haar te kennen.

Onuitwisbare indruk.
Met een leuk feest in het vooruitzicht gingen we naar Den Haag. Eenmaal aangekomen op onze bestemming worden we met het geluid van een echte Haagse, of is het nou Hageneese, deurbel verwelkomt. Zo'n ouderwetse drukbel die volmondig "Teeeeringggg" lijkt te roepen. Kort daarop het vrolijke gezicht van onze gemeenschappelijke vriend in de deuropening. We volgen hem naar de kleine woonkamer waar als snel het guitige gezicht van een niet al te grote vrouw ons toelacht. Er is iets aan deze vrouw dat me raakt deze dag, haar uitstraling, haar humor, haar ... zijn. Ze maakt een onuitwisbare indruk op me. Na het heerlijke avondeten maken we ons op voor het feest, het was een geweldig feest met veel leuke momenten. Ik ontdek dat ik me wel heel erg goed voel bij haar in de buurt, zo vertrouwd, zo vrij, zo geborgen als slechts één ander me kan laten voelen. Het is vreemd dat gevoel ook te hebben bij iemand anders dan je eigen partner. Ik wil ook nog niet toegeven aan dat gevoel...
Maar het is er wel!

Wederzijds.
De nachtelijke rit naar huis is gevuld met kilometers snelweg en lekkere muziek. Als we thuis aankomen wordt het al weer licht in het oosten.. Het liedje dat bij haar hoort verdwijnt niet meer uit mijn hoofd.
In de dagen daarna praten we op msn en op een gegeven moment beken ik aan Angel dat ik toch erg veel gevoelens voor Ryanne voel. Het was haar ook opgevallen, voor haar ben ik dan ook een open boek. Door het liedje te plaatsen wilde ik haar laten weten dat ze in mijn gedachten was, en dat werkte..
Wanneer ik aan Ryanne uitspreek wat mijn gevoelens voor haar zijn is ze blij, blij omdat zij het ook voelde.
Ook bij haar was de eerste ontmoeting vol van gevoelens voor mij en net als ik had ze deze voor zich gehouden. Ik kan met recht zeggen dat ik nooit heb gezocht maar gewoon iets heel moois in mijn schoot kreeg geworpen.

Een geweldige band.
Van begin af aan leken we een connectie te hebben, waar Angelique en ik elkaar aanvullen, is het Ryanne die me een spiegel voor houdt. En ik voor haar. We voelen elkaar aan, delen lief en leed. We kunnen een hele tjid doorbrengen zonder elkaar te zien en intens genieten van de momenten die ons gegeven zijn. Een band die van rubber lijkt, sterk, rekbaar, buigzaam, bestand tegen weer en wind.


Dankbaar.
Voor die dag ben ik dan ook dankbaar, en voor elke dag, elk uur, elke minuut die ons gegeven is. Dankbaar voor elke minuut die nog zal gaan komen, tot in lengte van jaren. Een van de punten van een goede relatie is dat je vooruit durft te kijken, Nu ben ik vooral dankbaar dat ik twee geweldige vrouwen in mijn leven heb waar ik nog heel ver mee vooruit wil kijken en tegelijkertijd niet te vergeten van het hier en nu te genieten.







2 opmerkingen:

  1. en daar waren de tranen, dank je wel lieverd, jij bent vaak beter in het verwoorden van dingen.

    we hebben iets prachtigs en koesteren het.

    kusssss

    ryanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had even een zetje van jou nodig om het af te maken.. ;) doen we goed hè!

    Kusss

    BeantwoordenVerwijderen